dimarts, 5 de març del 2013

Alboraia per un forat II. D'eixos que van en bicicleta.

Segon capítol d'Alboraia per un forat. Recull d'articles publicats a Alboraia Digital al llarg de 2012. En aquesta ocasió versava al voltant de la necessitat i la facilitat que suposa moure's per Alboraia i el Cap-i-Casal amb bicicleta.

          
           No soc fallera. M’encanta la pólvora en el seu vessant festiu, però no soc fallera. El meu gos sí que viu durant el mes de Març en un continu estat de pànic revifat i augmentat amb cada impredictible esclafit. Tanmateix més enllà de tenir cura del trauma caní, les consentides festes falleres no m’afecten massa.
          Sortetge els carrers tallats, les carpes, les processons privades, les parades de bunyols que expel·leixen olor d’oli ranci i els monuments (a la coentor) amb la meua bicicleta. Tinc garantit l’accés a qualsevol lloc de manera ràpida i eficaç. Puc reconèixer durant aquests dies, pels gestos contrariats, els veïns que es mantenen ferms en la decisió de moure’s tant pel poble com per la ciutat amb el cotxe privat.
          La resta de l’any, però, quan les falles seran cendra, seguiré movent-me preferiblement en bicicleta. Alboraia té una infraestructura acceptable per a les bicicletes, moltes (encara no totes) de les artèries principals disposen del Carril-Bici per on circular amb preferència. En la resta de carrers, és una barreja de negociació tàcita amb mirades, senyals corporals, civisme i respecte. Darrere l’elecció de la bicicleta com a mitja de transport hi ha un compromís per u mateix i pels altres. La bicicleta no contamina, és molt barata de mantenir, afavoreix la mobilitat en la ciutat, ens ajuda a mantenir-nos actius i tampoc és menester que anem pels carrers com si fórem Alberto Contador després de sopar vedella... Hi ha ciclistes irrespectuosos com hi ha vianants amb vocació suïcida o conductors de motos o cotxes superbs, i possiblement dels primers, en un percentatge menor. Qualsevol ciclista de ciutat prefereix circular pel Carril-bici, però és condició prèvia necessària que existisca.
          Amb tant avantatge com hi veig en la bicicleta, anime el TetraGovern Xufer a impulsar polítiques que afavorisquen i faciliten la seua utilització. Caldrà augmentar i consolidar la xarxa de Carril-Bici; aconseguir que el tram que es dirigeix per l’Avinguda de l’Orxata cap a València no acabe enlloc i es connecte amb els trams de l’Avinguda d’Alfahuir i l’Avinguda Germans Machado de València. I si parlem de connectar, no seria possible un enteniment amb el MonoGovern Capitalí per portar fins a Alboraia el servei de ValenBiSi a l’entrada del poble?
          Vivim en un poble pla que està al costat d’una ciutat plana. A més de plana pot ser més habitable amb molt poc d’esforç ...Ploreu xiquets que pardalets tindreu!!


Març de 2012.
 

Previament al Formiguer...

a dins del formiguer: