Segon capítol d'Alboraia per un forat. Recull d'articles publicats a Alboraia Digital al llarg de 2012. En aquesta ocasió versava al voltant de la necessitat i la facilitat que suposa moure's per Alboraia i el Cap-i-Casal amb bicicleta.
No soc fallera. M’encanta la pólvora en el seu vessant festiu, però no soc fallera. El meu gos sí que viu durant el mes de Març en un continu estat de pànic revifat i augmentat amb cada impredictible esclafit. Tanmateix més enllà de tenir cura del trauma caní, les consentides festes falleres no m’afecten massa.
No soc fallera. M’encanta la pólvora en el seu vessant festiu, però no soc fallera. El meu gos sí que viu durant el mes de Març en un continu estat de pànic revifat i augmentat amb cada impredictible esclafit. Tanmateix més enllà de tenir cura del trauma caní, les consentides festes falleres no m’afecten massa.
Sortetge els
carrers tallats, les carpes, les processons privades, les parades de bunyols
que expel·leixen olor d’oli ranci i els monuments (a la coentor) amb la meua bicicleta.
Tinc garantit l’accés a qualsevol lloc de manera ràpida i eficaç. Puc
reconèixer durant aquests dies, pels gestos contrariats, els veïns que es
mantenen ferms en la decisió de moure’s tant pel poble com per la ciutat amb el
cotxe privat.
La resta de
l’any, però, quan les falles seran cendra, seguiré movent-me preferiblement en
bicicleta. Alboraia té una infraestructura acceptable per a les bicicletes,
moltes (encara no totes) de les artèries principals disposen del Carril-Bici
per on circular amb preferència. En la resta de carrers, és una barreja de
negociació tàcita amb mirades, senyals corporals, civisme i respecte. Darrere
l’elecció de la bicicleta com a mitja de transport hi ha un compromís per u
mateix i pels altres. La bicicleta no contamina, és molt barata de mantenir,
afavoreix la mobilitat en la ciutat, ens ajuda a mantenir-nos actius i tampoc
és menester que anem pels carrers com si fórem Alberto Contador després de
sopar vedella... Hi ha ciclistes irrespectuosos com hi ha vianants amb vocació
suïcida o conductors de motos o cotxes superbs, i possiblement dels primers, en
un percentatge menor. Qualsevol ciclista de ciutat prefereix circular pel
Carril-bici, però és condició prèvia necessària que existisca.
Amb tant
avantatge com hi veig en la bicicleta, anime el TetraGovern Xufer a impulsar
polítiques que afavorisquen i faciliten la seua utilització. Caldrà augmentar i
consolidar la xarxa de Carril-Bici; aconseguir que el tram que es dirigeix per
l’Avinguda de l’Orxata cap a València no acabe enlloc i es connecte amb els
trams de l’Avinguda d’Alfahuir i l’Avinguda Germans Machado de València. I si
parlem de connectar, no seria possible un enteniment amb el MonoGovern Capitalí
per portar fins a Alboraia el servei de ValenBiSi a l’entrada del poble?
Vivim en un poble
pla que està al costat d’una ciutat plana. A més de plana pot ser més habitable
amb molt poc d’esforç ...Ploreu xiquets que pardalets tindreu!!
Cap comentari:
Publica un comentari a l'entrada